bara för att jag är en seg bloggare...

... så kommer som vanligt en kortare genomgång om vad som hänt i mitt lilla liv sen sist...

... sist jag skrev, var de fredag, tror jag...=)

Idag är de måndag och man skulle kunna tro att de inte finns så mkt att skriva om men ack o ve....är nog så illa att jag får ligga kvar här i sängen ett par timmar till innan jag kommer i sovande tillstånd!

I Fredags hände inte så himla mycket, jag var som sagt rätt slapp o så drog jag o lillebror Teodor iväg för att studera IK Östrias damlag. Mycket intressant ska sägas...seger till dom med 1-0! Starkt brudar!

Lördag = Jobb 12:00- 02:00
en väldigt trevlig afton! Alla barn skötte sig toppen och tiden nästan flög iväg! Vi glodde film, slappa och hade almänt trevligt...somna rätt sent när jag kom hem. För att under söndagen gå upp relativt tidigt för att lämna tillbaka den lånade bilen.

Därefter var jag allmänt passiv och slappade fram till matchsamling, 15:00 Klubbis i Lambot...söndagens match skulle spelas mot Söderköping i lilla gemytliga Sörping.

Mer om matchen behöver jag nog inte skriva här, då vår insats mot de ända lag i hela världen som fortfarande använder sig av 1970-talets Engelska fotbollstaktik. "Boll till mittback, långboll upp på forward, vinn första boll, kriga om andra boll ut på kant, bryt in i planen/slå inlägg o avslut....förövrigt kanske den tråkigaste taktisken som någonsin utspelat sig på spelplanen för de gröna fältens schak. Tyvärr var Sörping taktik mot oss denna dag framgångrik, eller var de vår insats som var under all kritik och djävligt dålig. Jag tror de kan vara en blandning.

O de var inte vacker fotboll nånstans denna dag...förlust 2-1 och ni kan mellan raderna skönja en viss bitterhet, aggression och besvikelse...!

Direkt efter Sörpingmatchen så bar de av till jobbet igen...för att avsluta denna dag med ett arbetspass till 02! Dock blev de inte som vi tänkt oss, då ett antal incidenter följde på varandra och jag var hemma först klockan 04:15. Därefter tog de ett tag innan jag lyckades varva ner och komma till ro...sista gången jag kollade på klockan hade den passerat 05...

08:30 ringer telefonen....JOBBET! "översvämmning i källaren, kan du komma o ta hand om den...!?" sa rösten i andra änden....en trött Tobbe svara:
- "Visst ge mig två timmar så är jag där"....10:30 var jag där för att sedan under tre timmar damsuga golvet i källaren, med hjälp av en vattendamsugare =) mkt skoj.....hmmm...or NOT!

Kvällen avslutade jag sedan på gemytliga Sätravallen, mitt smultronställe i vardagen. Framförallt när jobbet handlar om att vara processledare för grupper på teambanan....

hemma kring 20:30 för att  tillslut hamna här med datorn i knät...i liggande ställning...hihi

so long lovers....// Tobbs minns, Tobbs saknar o Tobbs vill göra nåt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0