IK ÖSTRIA LAMBOHOV

Idag var en bra dag för oss som älskar IK ÖSTRIA LAMBOHOV!

Jag jobbade igår, men som en del vet har jag ett ganska fritt arbete, så jag tog med mig en av de boende och begav mig till Motala för att slå mig ner på Idrottsparken och studera DM-Finaler i fotboll.

Vi kom till Motala lagom till avspark i matchen Mjölby AI- LKPG Kenty DFF (flickor 15). En bra flickmatch, kul och titta på....

Därefter var de så dags. Vårat Junior lag, eller pojkar 16 som de hette för dagen, entrade arenan.  En fockuserad uppvärmning la en bra grund till en underbar insats. Efter en välspelad match stod till slut våra grabbs som distriktsmästare.

Åtvidabergs FF - IK Östria Lambohov
2-4

Dessutom så var vårat A-lag på hugget hemma i Lambot, där på i Grytan spöa upp Grimsås, slutresultatet i den matchen skrevs:

IK Östria Lambohov - Grimsås
2-1

När jag sedan jobbat färdigt, klockan 18:00 reste jag på min snabba cykel till mor, där jag tracka broshan Sebbe en stund.

Sen blev de att dra till Jima för bärs, sällskapsspel och utgång! Satan vilken rolig afton! röjet på BK var grmt skoj!


Nu sitter jag hemma o studerar Karro Klyft i fullflärd på väg att återigen krossa allt motstånd. Ungefär vad jag hoppas att B-laget kan göra i eftermiddag då vi möter Eneby i "grytan".
Lambot är stället ni ska vara på i eftermiddag!

Nedan kommer bilder ifrån gårdagens DM-final:






Nu ska jag ladda för match!
Vi hörs!
so long suckers!
//Tobbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0