2007... året som snart är slut....

Hej alla!


Nu är det inte många dagar kvar på detta ganska händelserika år!
Tänkte ge mig på någon form av återberättelse...

Året började jag i Rom, kanske den bästa resan jag någonsin jag gjort. Underbar stad och trevligt sällskap. När jag väl återvänt från min nyårsresa så bar det av till Uppsala. Ett äventyr som kanske inte slutade som jag hade tänkt mig... Dock var tiden i Uppsala väldigt trevlig...
Som vi alla vet så tog juh äventyret slut och jag återvände så småningom till kära Linkan igen...

Väl i Linkan tog jaga plats hemma hos pappa i Tokarp. Trångt och kanske inte alls skoj.. Jag hade dock valla som var väldigt trevligt, mitt sista halvår innan examen. Ett sista halvår som var väldigt skoj. Höjdpunkterna från sista tiden på valla var helt klart. Kryssningen, göteborgsresan och självklart balen! Satan va skoj...avvundas er som har de kvar att se framemot.

Efter valla var det ledigt en mindre stud, arbetslöshet heter det igentligen. Men det gäller att vara så positiv som möjligt.  Någon vecka utan sysselsättning innan det var dags för ett antal dagar i Vadstena för lite läger.... O som vanligt var det väldigt skoj! Toppenväder dock gick knät paj, under lägrets näst sista dag.... väntar juh fortfarande på operation för att få ordning på ledbandet som är av. 

Efter lägren i Vadstena var det högtid för årets absoluta höjdpunkt. Stadium Sports Camp... 3 veckor av underbart väder, underbara ledarkollegor, härligt ungar och mängder av skratt och glada minnen. Lite fest blev de...=) 

När sportscamp sen var slut...var jag desamma!

Dock ringde Pandion bara några dagar senare och gav mig jobb, timanställd....det började i mindre utsräckning men ganska snart blev det mer och mer...o sen slutet av juli har jag jobbat ca 40-50 timmar övertid i månaden. Detta har tillslut givit mig en anställning på 50%...

Under tiden som jag jobbade så mkt har jag lyckats hitta en lägenhet,  bil och sånt bra...

Hösten har gått i oväntad hög fart! Knappt jag hunnit med i allt som hänt... Flytt, nytt tränaruppdrag och sånt skoj.

Nu sitter jag här o ser fram emot 2008! Längtar redan, ska bli så himla skoj med nytt år och nya möjligheter.

Innan jag ger mig för denna gång så kommer en lista eller två!

Det bästa under 2007:
* Stadium Sports Camp
* Min nya LYA!
* Mitt väldigt roliga jobb!
* Rom-resan!
* Min bil!
* Fotbollen (både mitt förra tränaruppdrag och men framförallt mitt nya)

Det som inte varit så bra under 2007:
* Martins bortgång
* Bekymmren från i sommras (ni som känner mig vet vad jag menar, ni andra får kanske veta nån annan dag)
sen kommer jag inte på så mkt mer....
kanske kommer senare....

Nu ska jag lägga mig på soffan...
Vi lär väl höras igen...nån annan dag! So Long!

//Tobbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0