Lasse Winnerbäck i Linköpings Sporthall, kan de bli större?

I fredags var dagen med det stora D:t ....Lasse W på hemmaplan, i Sporthallen....

trångt, intimt och dynghärligt....fullt hus drog han. Alla med samma förväntan, samma spända andetag...atmosfären gick att ta på...



Konserten inleddes med förbandet Abalone Dots, ett Västerviksband. De var faktiskt väldigt bra... Bättre än vad jag hade räknat med...ett bra sätt att inleda kvällen. De använde sig av samma instrument som Lasses band senare under kvällen skulle spela med. Så publiken i Sporthallen fick en försmak av vad som komma skulle!


När sedan förbandet var klara med sina låtar och med uppdraget att dra igång den förväntansfyllda hemmapubliken följde ett par minuter av nervös väntan....När kommer han......
När "kungen" väl entrade scenen trodde nog fler än jag att hela Sporthallen skulle vibbrera sönder och taket skulle ge vika .... ett öronbedövande jubel infann sig.....grymt fränt....

Konserten var förövrigt den bästa han givit i Linköping.... underbar blandning av gamla och nya låtar... Grymt drag, en MAGISK afton helt enkelt..... Jag lever än idag på ruset från konserten i fredags....Helt stört!

Nedan följer lite bilder .... beklagar bildkavliten då jag enbart hade mobilen med mig....




Imorn kommer mer....

Nu måste jag jobba på lite här hemma!

//Tobbe
                                                                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0