Hur bra kan blir dåligt...

God Dag!
... nu tänkte jag att jag skulle berätta hur bra grejer kan bli dåliga grejer...eller helt enkelt "hur bra kan blir dåligt" typ...

Igår var jag på Soc, fick höra mer om hur jobbet ser ut, vilken lön jag får och hur många timmar det kommer ta! Fick också höra att Soc. gärna ser att jag är kvar under en längre tid och att jag tar fler uppdrag (dvs. fler ungdomar) och att jag i en förlängning blir fast anställd även över 2009. Det låter juh klockrent, men de finns en hake...just nu är anställningsformen, timanställning, ca. 15 timmar/vecka till en början. Men självklart kommer det bli mer efterhand och tillsist är det ändå inte helt säkert att jag blir kvar på soc. då det måste stämma mellan mig och de ungdomar jag ska jobba med...Men Soc. vill att jag ska ha tjänsten...men de är inte helt säkert än.

Till detta hör att jag har fått anställning på Pandion, 100% from. 20 maj till slutet av augusti. Fram till 20 maj har jag kvar mina 60 % och vad som händer efter augusti är det ingen som vet.... Förstår ni mitt bekymmer?! Hur fan ska jag göra? HJÄLP!!!

Jag ska gå in i mig själv, väga fördelar och nackdelar! Säkerhet mot osäkerhet och arbetsmetod mot arbetsmetod, behandlingshem mot "öppenvård" osv. osv....

Jag får panik, måste göra valet ganska snart, måste vara ärlig mot mina arbetsgivare. Vill inte hamna i klämm och riskera jobba för mycket!

Har ni tankar och åsikter eller vet hur jag ska göra...hjälp mig snälla, för jag vet inte!

Ni får inte tro att jag klagar över att ha få jobb, jag klagar över att det är så svårt att välja. Jag är jätteglad över möjligheten att få välja och jätteglad över att jag var den av 150 sökande som fick tjänsten!

Sen så var jag på fotbollsförbundet igår, fick frågan om jag ville bli koordinator/projektledare för ett nytt projekt hos Östergötlands Fotbollförbund. Jobba med att utbilda fotbollsföräldrar i hur man ska agera på kanten av planen! Sjukt skoj! Förövrigt har jag även blivit förbundsledare på förbundet och ska bland annat hjälpa till vid utbildning av ledare som ska jobba i sina föreningar under landslagets fotbollsskola i sommar!

Idag var det föreläsning på Ryd! Fifan va skoj jag tycker det är att föreläsa... Framförallt när man får höra hur man lyckas att beröra, att man har något viktigt att dela med sig av. Att man skapar medvetenhet och får beröm! Ibland har jag sjukt svårt att ta åt mig av beröm, likaså idag....Pandions VD lyssnade på föreläsningen idag och jag tar inte i när jag säger att han var sjukt imponerad! Men va fan...de var väl inget märkvärdigt tänker jag...men de var det tydligen!

Skoj...eller nåt...

Dock var jag på möte ute i Vidingsjö, lunchade... åkte hem, stannade bilen och sprang ut. Spydde....kom hem, parkerade bilen ..... spydde (jag hann in till toan som tur var). Därefter har jag knäböjt för porslinsguden vid 2 ytterligare tillfällen! FY FAN, jag hatar att spy... Skulle ha jobbat, men ligger istället hemma i soffan. Tjejerna tränar och jag är sjuk...hade inte varit med på träningen iallafall....men ändå...jag vill inte ligga hemma o glo ut i de soliga vädret.

Detta blev ett långt inlägg. Jag säger GRATTIS till er som tagit er igenom mina tankar och ord!

//Tobban...
... stämplar ut för denna gång!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

dina tankar är bra tankar och dom läser jag gärna igenom:)

2008-04-29 @ 21:18:47
URL: http://loveijsa.blogg.se
Postat av: Anonym

kingen

2008-05-02 @ 00:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0