Söndagkväll!

... vad passar bättre än summering av helgen!



Fredagen tillbringade jag på jobbet, dagen började med personalmötet. Alltid trevligt att sitta ner och snacka lite med arbetskamraterna. Efter P-mötet hade jag två timmar ledigt innan jag skulle börja mitt pass. Jag jobbade sedan hela kvällen. Ett arbetspass som gick rätt bra, trots att jag var fruktansvärt trött. Kom hem vid 01 ungefär. Dog nästan direkt i soffan.

Lördagen var som vanligt en ganska uppbokad dag. Den började med innebandy, 1140. Så jag hade en lugnstart, vilket var välbehövligt inför matchen. Serieledarna stod för motståndet, duktiga är dom. Men vi är tydligen bättre... på tre mötet har vi nu två segrar och en oavgjord!  Denna gång blev det en ordentlig genomkörare, fan va vi fick kämpa och slita. Två avbytare hade vi bara så tre av våra kämpar spelade non-stop! Väldigt stort gjort! Själv var jag fruktansvärt trött och väldigt förkyld. gick tungt tungt....men jag genomförde matchen! 3-2 blev det förövrigt!

Efter innebandy, så var jag välförtjänt en långdusch och slappis i omklädningsrummet! Matlåda hade jag med mig, för det vara nämligen inte långt kvar till dagens höjdpunkt, fotbollsträningen!
Det var en slappträning, med inriktning på att ha väldigt skoj. Lek som uppvärmning, sen spela vi fotbollstennis! Måste säga att det var längesedan jag skrattade så mycket på samma gång, väldigt roligt! När vi sen latjat färdigt, så avsluta vi träningen med ungefär 40 min spel. Denna gång såsom förra så var det ordentligt tempo och väldigt bra spel!

Lördagkväll.... Tosses 25 års PARTIE! Samling hos Jimpan, såg slutet på Liverpoolmatchen. Spelade lite WII och knäckte ett par innan vi prommenera bort till kalaset. Smörgåstårta bjöds det på. Sen var det bara att blåsa ur bärsen i sällskap av kära vänner och Melodifestivalen på tvn! Vet inte om jag gillar denna cirkus, men de var väl ganska soft och glo på!  När vi sen tömt bärsen så satte vi oss i taxin för att rulla ner på stan och sätta igång röjet.

De var köbildning, lång sådan med.....ush va tråkigt tänker ni nog då....men då har ni inte stått i kö tillsammans med Jimpan på partyhumör. Fan va skoj jag hade i kön.....sen var har han fruktansvärt kissnödig och det gjorde juh det hela mycket mycket roligtare...

Väl inne på BK kunde vi bara konstatera att vi inte var ensama, Hade nog inte räknat med det, men shit va mycket folk det var...och shit va roligt! Hela kvällen var perffa! Alkoholnivån på mig blev inte för hög, trots en ganska stor förtäring av alkoholhaltigdryck! Denna kväll var verkligen VÄRD!

Söndagen....jag vad ska man säga om den....Den började iallafall med att jag vaknade upp med solen i ögonen och spilld mjök överallt..... Det är faktiskt sant....jag är inte största Lasse W freaket! Btw, undrar va Patrik Isaksson tycker om Melodifestivalens löfte...=) När jag väl torkat bort mjölken från golvet, blev de duschen och sen dra till Krikk för att hämta med honom till konstgräset i Ryd. Karle träningsspela mot Målilla! Skoj match, Karle vinst! Därefter visade det sig att LFC träningsspela mot Kentys juniorer, så v blev kvar. Såg även denna match, en väldigt bra match! Väldigt skoj att se, dock blev jag väldigt besviken på Kentygrabbarna som stundtals bar sig åt som ett gäng riktigt idioter! Men men...de är juh inte så gamla!

När jag sedan kom hem, så har jag legat här hemma i soffan....väldigt skönt! Reste på mig en stund förrut, lagade söndagsmiddagen. Kyckling, ris och currysås...gud va gott! Inte illa av mig!

Det är väldigt underhållande fotboll på tvn även denna söndag...tänk va värt! Nyss vare världsklasspel från Barca och nu är det Real som ska få underhålla mig!

So long..vi hörs...


//Tåbban...
.... bara älskar sånna här söndagar


Kommentarer
Postat av: Jenza

Riktigt skoj att läsa din blogg Tobbe!
Oavsett upprepningar eller vad du säger dig fått för kritik.. ^^
Hoppas du mår bra och trivs med livet! Fan att läsa massa geografiska platser, samt nöjesställen i Lkpg gör att saknaden faktiskt återkommer..
Må väl min goda vän!
Kramar Skåningen

2008-02-27 @ 12:31:32
URL: http://jenzza.blogg.se
Postat av: Jesse

Hej T! Saknar ju att festa mer er, fan, hoppas ni kommer på inflyttningsfesten jag och syrran ska ha sen, då jäklar blir det party! Saknar er alla! Puss och kram från lilla Jesse

2008-02-28 @ 01:07:35
URL: http://www.jesse.bloggspace.se
Postat av: Jenza

Heey! Ja det är vi verkligen. Lika kassa båda två. Och ja en bättring från oss båda är ett måste.
Saknar dig som fan också! Vet inte hur det blivit såhär att vi hörs så sällan. Tur att vi båda vet hur mycket vi betyder för varandra ändå...
Kramar i mängder J

2008-02-29 @ 18:15:44
URL: http://jenzza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0