UPDATE! från 32:ans Birgersson

Nu kommer en UPDATE!
Från helgen som just passerat....

Det är söndagkväll och dom gillar vi...fotboll på tvn....!

Hmm....Skrev sist i onsdagsnatt....

Torsdagen var en lugn dag, var på stan o käka kombinerad frukost och lunch med mamma, efter jag sovit ett par timmar... det var rätt soft. Vi kolla runt lite efter spännande saker att spendera pengar på, hitta en del men köpte inget..

Fredag startade med personalmöte. När mötet väl tog slut åkte jag till Klubbis, snackade lite skit o en del allvar med Janne. Skönt o hänga på Klubbis....haha...När jag satt där med min koppkaffe, så lät det från mobbe....." incoming"...att läsa på displayen " Hjälp! Idrottens Hus behöver din hjälp, vi har match mot JB´s lärare och är ont om folk. Matchstart 15:00!" Jag svara "självklart, jag ställer upp, ses!"
Att ställa upp på en timmes intensiv innefotbollsmatch var kanske de dummaste jag gjort på länge...haha....så sjukt otränad o ni kan juh föreställa er hur de såg ut och kanske till och med hur trött jag blev! Ingen vacker syn.
Efter denna heta drabbning så bar det av till far en stund. Lite kaffe o skitsnack...allt lika skoj! Sen blev de fotbollshallen och lite senare besök nr. 2 till collegium. Innebandy match, vi var kass, vi förlora och JAG GJORDE MÅL!
Sen blev de fotbollshallen igen, Östria åkte ur. PINSAMT dåligt!

Lördagen blev frukost hos mamma, fotbollshallen, försök till träning på konstgräset i snöstorm,  middag hos mamma, fotbollshallen. För att sen ge sig av hemåt och slå sig ner i soffan, väldigt trött! När jag väl sovit klart i soffan så la jag mig i sängen, så djävla skön säng jag har! Ni ska bara veta! Somnade men väcktes av mobilen vid ca 00. Jimpan på lyset...fråga om jag hade gått på bärsen...men de hade jag juh inte....La på...somna om men väcktes av mobilen 03...Lovisa..på väg hem från korgen...hon är rätt söt ibland...=)

Söndagen...hmmm innebandy kolla jag på. Jättelänge sen jag satt i Sporthallen och kolla innebandy, nästa lite nostalgi...hihi.... efter innebandyn åkte jag till fotbollshallen. Såg slutspelet i helgens turnering...Kenty slog LFF i final,  Fan va bra! Skönt....LFF och dess tränare skämde ut sig stort....o vad domarna höll på mig förblir nog ett mysterium för alla som spenderade sin lediga dag på hårda träbänkar. Men Men...nu är jag hemma. Ligger i soffan...o vet ni imorn är jag ledig ...o fy fan va skönt..träning på kvällen o fy fan va skoj....!

Hörs imorn!
//Tobbe...
...i liggande ställning med datorn i knät...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0