En helt oväntad fredag!

tjaba tjena hallå....vadå?!

Vilken dag, jag säger bara de, vilken dag!

Dagen började med jobb klockan 08:00 inget gick som de skulle. Fick inte upp ungdomarna som skulle till skolan. Jo en lyckades vi med förresten...det var juh alltid något. Därefter var det dags för P-möte och herre min djävlar va skumt. Först få vi veta att de som jobbar heltid bara får ut vanlig månadslön i januari, trots att löneperioden innehåller 5 veckor.....bahhaahh....hallå! Skumt system, men men, jag drabbas inte så jag får rätt lön i alla fall. Men det är juh synd om mina kollegor. Hoppas det löser sig.

När det problemet var färdig disskuterat så var det vanligt p-möte igen. Det flöt på tills sista punkt. SCHEMA!

hmmm...nytt schema, trots att vi redan lagt ett fram till och med v. 7..... Nya tider, inte alls samma som det förra. Alla tider vi tidigare satt upp var alltså borta och alla anställda var tvunga att börja planera om sitt liv. Som tur är fanns det tider för mig att nappa på. Inget krock med fotbollen. Men inte alls i närheten av det sköna schema jag hade tänkt mig. Med jobb här på fredag och inget mer, förutom lite extra tider. På nya schemat finns lite utrymme eller nästan inget för att jag ska kunna ta extra tider på grund av andra saker som händer i mitt liv. Så jag får nog ta och börja leta annat jobb. Helt sjukt att man på fredagen får ut nya tider, nytt schema och så börjar de gälla från och med måndagen efter. Tillslut började väl alla greppa läget och rätta in sig i leden, med det är fan inte schysst gjort.

Nu sitter jag här på hemmet. Ensam personal, en unge hemma de andra är iväg och ska så förbli övernatten. Så jag kommer få en lugn och långtråkig kväll. Men va fan jag får juh betalt för att skriva blogg. Det är inte många som får det. Det är jag och han den där Schulman eller vad han heter...hahaha¨'

Nu blir det nog personalrummet, soffan, kaffe och nåt kasst programm på tvn.!

Natti natti...för imorn är det cup!

o sen är det PARTIE!

//Tobbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0