Förändringar.... for the good or the bad!?

Tja!

Alla ni som någon gång ibland råkar snubbla över denna ûberusla blogg! Jag tänker alltid att jag ska bli bättre med att skriva, men varje gång jag ska till så kommer de alltid något annat i vägen... Men nu är det iallafall dags igen!

Senaste tiden, har förändringar varit väldigt mycket på tapeten hos Tobias Birgersson...

Vi kan börja med jobbet...
...just nu står Lyftet och verksamheten vi bedriver inför en jättestor förändring. Typ inget ska vara likadant till hösten. Personal kommer gå i pension, föräldraledighet och jag kommer troligtviss inte vara kvar, får nog inte. Pga. av att det finns andra som vill ha jobbet och det finns dem som är övertaliga inom kommun. Mina kollegor och min chef vill nog egentligen ha mig kvar, men det verkar kört. Som att tåget kommer gå i höst, utan mig! Bad luck för Lyftet säger jag....
Dessutom ska vi nu under våren genomföra grunden för hela organisations förändringen som kommer samtidigt som HT-09! Spännande, intressant, roligt och fruktansvärt energikrävande och svårt....men en förändring! En förändring för en god sak eller bara för att....det återstår att se....Jag är inte riktigt klar i mina egna tankar än....

Sen kan vi ta fotbollen...
.... det är annorlunda nu, jämfört med i våras, sommras och i höstas. Det känns i luften, när man träffar tjejerna. Fokus på en helt ny nivå, en helt annan seriositet och framförallt en kraftigt ökad kunskap. Dem säger att förändringar som görs, får resultat ett år efter....Kanske nu resultatet av alla våra förändringar kommer. Fan tjejerna är asbra, starka, tekniken har förädlats och spelförståelsen visar sig tydligare.... Har vi lyckats med något? Månne....? Förändring för en god sak och med ett gott resultat....Jag vill bestämt tro de!

Förhållande eller inte...
... denna punkt är också förändrad. Relationen finns kvar... dock en annan jämfört med tidigare. Det är dock inte det viktigaste. Personen och relationen är den jag inte vill förlora. De är personen och relationen (oavsett vilken relation) som kan får mig att må så där kalasbra. Livet har sina underliga banor för oss alla...Nu har den visat sig ta en ny sväng...behöver inte alls vara en omväg. Kan vara en genväg.... vem vet?! Det är dock en förändring... ett nytt sätt att tackla vardagen!

Jag hoppas innerligt att jag i nästa vecka, kanske kan presentera en ny förändring i livet! Ett nytt jobb eller nåt annat skoj! Förhoppningsvis ett nytt jobb, som kan ge mig en ny spännande förändring! Jag tror jag gillar förändringar. Det skapar dynamik och liv i vardagen! Låt oss hoppas på att de flesta förändringar ändå är ....for the good! Att de alla för något bra med sig!

//Tobbe....
... ska förändra kläderna. Från vanliga till innebandydressen! Det är dags för match!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

jag tittar iaf in då och då:)

2009-03-20 @ 21:18:43
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: anna

Jag med;) måste ju uppdatera mej om hur Tobbelito har det:P Kram!

2009-03-26 @ 12:43:36
URL: http://www.nogg.se/njjjuteravlivet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0