Varför inte fortsätta skriva, nu när man väl börjat.....?

Asså, Jag ÄLSKAR verkligen vinter-OS! Att gå upp kl. 06 för att se bra hockey på TV´n, är kanske det bästa sättet att starta en dag och en vecka.

Det kallas vardagslyx, en fin lössnus, en kopp kaffe och tre kronor!


Men lite smolk i bägaren får ändå denna morgon. Termometern i mitt kökfönster visar, obehagliga, - 26 grader när jag startar kaffebryggaren! Det är verkligen INTE okej!

Denna vinter är nog fan på väg att knäcka mig, så här mycket snö, så här kallt och så här mycket vinter har jag aldrig tidigare upplevt. Tidigare har jag gillat snö och vinter, tycker det är mysigt med snö kring jul och nyår. Men nu börjar jag fan tröttna på riktigt. Det är helt klart för mycket snö, det är helt klart för djävla kallt och det är absolut på tok för mycket vinter för att jag ska kunna tycka att detta är okej.

Jag vill ha plusgrader, jag vill ha töväder! Översvämmningar och blask, smutsiga kläder, bilar och vovve gör mig inget nu! Bara snön försvinner. Jag vill se en gräsmatta, jag vill kunna fokusera på fotbollssäsongen, vilket jag tycker är svårt just nu! Svårt att se seriepremiären just nu när snön ligger lika hög som målstolparna....


Förövrigt tycker jag Sverige imponerar mot våra Mumingrannar från öster! Jag tror vi tar hem den här matchen...


Nu taggar vi arbetsvecka, sportlov!
ge mig engeri!
ge mig kärlek!

Hörs då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0