Funderar på att ändra inriktning....

.... på bloggen! Sitter här med morgonkaffet och funderar på om jag verkligen ska försöka bli en seriös bloggare igen. Men isåfall borde jag ändra inriktning på bloggen.

En tanke jag har är att helt enkelt försöka delge och beskriva livet som "kanslichef" aka. föreningskonsulent i en div. 3 förening med 1500 medlemmar.

Livet är rätt hektiskt och det är väldigt mycket jobb, så jag får väl se hur mycket jag hinner och orkar blogga.

Det är väl dessutom världens sämsta taiming, efter som jag bara har en vecka kvar till semestern, men jag sitter juh inte still då heller. Utan väljer att jobba med fotboll då också. Så det kanske blir ett och annat roligt inlägg även under semestern.


Idag är det lördag och hemmamatch för vårat herrlag. Laget spelar i div. 3 och möter idag Myresjö. Det kommer bli en ganska tuff match. Det börjar bli hög tid för våra grabbar att göra mål på hemmaplan, plocka tre poäng och hänga med i toppen av tabellen.

Men innan det är dags för avspark är det mycket att göra. Idag ska kläder plockas fram och hängas upp, fika till efter matchen ska fixas, ska se till att kiosken fylls på, att grillen går igång, matchprogram ska tryckas upp och så ska vi se till att Lambohovsvallen ser okej ut. Det kan juh inte ligga skräp och se skräpigt ut.

Man vill juh ändå hålla upp ett gott anseende.

Nu är jag klar med kaffet och ska väl sätta fart på dagen. Dumt o stressa en lördag, det räcker gott med att man måste jobba, när polarna är iväg på fotbollsgolf. Ganska orättvist. Hade varit nice o delta i "gnällbänksmästerskapet i fotbollsgolf"! De får bli en annan gång....

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0